Mijn JavaScript code werkt niet. Waarom niet?

Deze code werkt niet: (tussen de haakjes)

[

Het beste antwoord

De variabele x krijgt zijn waarde bij het laden van de pagina, en zal daarna niet magisch veranderen wanneer er op de knop geklikt wordt. Je zou een function kunnen maken die de waarde van het veld teruggeeft. Zie https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScript/Guide/Functions
gvrox
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt! Zal er wat mee doen. Maar ik krijg vast weer andere problemen met JavaScript!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit vind ik een goed antwoord, maar een tweede reden: de code van het tweede antwoord werkte niet.

Andere antwoorden (1)

Ik raad je aan om eens te kijken naar jQuery. Dit is ook gewoon javascript, maar dan met een enorme hoeveelheid handige libraries. Jouw code zou er dan zo uitzien als hieronder. Merk op dat er in de HTML geen javascript code zit, je kunt je layout en je scripting dus heel netjes gescheiden houden.

Je moet even wennen aan de notatie met de vele functie declaraties (zoek een tutorial), maar als je dat eenmaal door hebt werkt het heel handig.

Toegevoegd na 7 minuten:
By the way, let bij dit soort scripts goed op dat de gebruiker geen kwaadaardige script code kan injecteren in je site. Weet niet zeker of de text() functie hier tegen is beschermd, maar check het goed!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb de code getest, maar hij werkt helaas niet echt. (Tenminste niet in Safari...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Test het eens op een PC met Chrome, dan kun je F12 drukken om de debug console te krijgen. Dan een keer verversen (F5) en dan kun je tenminste een foutmelding zien die zegt wat er fout gaat... of stuur een PB dan geef ik je een URL van mijn server waar het draait...