Hoe werkt een draadloze warmtemeter?

In het appartement waar ik sinds kort woon wordt er met draadloze warmtemeters gewerkt. Op iedere radiator zit zo'n ding. Nu kan ik het niet zo goed vinden met mijn buurman en ik vermoed dat hij 's avonds met zijn laptop mijn metingen zit te verhogen waardoor mijn stookrekening veel hoger uitvalt. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een achterdocht.. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan geen antwoord geven op hoe een draadloze warmtemeter werkt :o) maar ik kan me voorstellen dat alles wat bedacht en/of gemaakt wordt door eenieder die weet hoe het werkt beinvloed kan worden.

Het beste antwoord

Neem contact op met de leverancier van de warmte als je het niet vertrouwd maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat buurman e.e.a. kan manipuleren. De meetapparaatjes worden afgelezen met een speciaal daarvoor gemaakte meter. De controleur komt langs en schrijft de gevonden waarden op zodat men weet hoeveel er verbruikt is! Je kan zelf ook deze waarden opschrijven binnen een bepaalde tijdvak en dan berekenen of je verbruik (te) hoog is. wij hebben in ons kantoortje ook deze meters omdat de verwarming centraal aangestuurd wordt. Wel krijgen wij binnenkort een "eigen"ketel en dan zijn we dit systeem kwijt.
P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor je antwoord

Andere antwoorden (1)

een draadloze warmtemeter werkt met een meetcel
elke warmtemeter werkt apart dus los van de ander geeft zijn eigen gegevens door aan het hoofdstation

lijkt mij toch niet mogelijk dat een buurman de metingen van jouw meter kan wijzigen