Hoe werkt een draadloze warmtemeter?

In het appartement waar ik sinds kort woon wordt er met draadloze warmtemeters gewerkt. Op iedere radiator zit zo'n ding. Nu kan ik het niet zo goed vinden met mijn buurman en ik vermoed dat hij 's avonds met zijn laptop mijn metingen zit te verhogen waardoor mijn stookrekening veel hoger uitvalt. Kan dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Neem contact op met de leverancier van de warmte als je het niet vertrouwd maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat buurman e.e.a. kan manipuleren. De meetapparaatjes worden afgelezen met een speciaal daarvoor gemaakte meter. De controleur komt langs en schrijft de gevonden waarden op zodat men weet hoeveel er verbruikt is! Je kan zelf ook deze waarden opschrijven binnen een bepaalde tijdvak en dan berekenen of je verbruik (te) hoog is. wij hebben in ons kantoortje ook deze meters omdat de verwarming centraal aangestuurd wordt. Wel krijgen wij binnenkort een "eigen"ketel en dan zijn we dit systeem kwijt. P

een draadloze warmtemeter werkt met een meetcel elke warmtemeter werkt apart dus los van de ander geeft zijn eigen gegevens door aan het hoofdstation lijkt mij toch niet mogelijk dat een buurman de metingen van jouw meter kan wijzigen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100