Kan ik de kleur van de "nieuw programma" band veranderen? zie plaatje?

in mijn 'alle programma's' staan de nieuwe progjes met een kleurbalk aangegeven.

Ik wil die kleur wijzigen, kan dat, en zo ja hoe??

Toegevoegd na 5 minuten:
*Windows xp home sp3.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij kan je deze alleeen aan of uit zetten.
Dit doe je op deze manier:

Open je start menu en ga met de muisaanwijzer naast je naam staan. (Helemaal bovenaan. Zo open je geen verdere map) Klik dan op rechts en er verschijnt ‘eigenschappen’ klik hierop.
Kies het tabblad 'Menu start'
Klik op 'aanpassen'
Kies het tabblad ‘Geavanceerd’
Haal dan het vinkje weg bij ‘Onlangs geïnstalleerde toepassingen markeren’

Als je weer dingen gaat installeren kun je hem weer even aan zetten. Zodat je deze weer snel terug kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb dat nog nooit gezien (zeker een van de nieuwere Windows-versies), maar ik vermoedt dat dat vervelende euvel weggaat als je de service Thema's uitschakelt:
1. Start
2. Uitvoeren
3. Services.msc {enter}
Zoek in de lijst naar Thema's of Themes en schakel 't uit. Wordt je PC ook weer wat sneller van.

Toegevoegd na 1 uur:
Je zou (als we optie nergens kunnen vinden ) met een progje decimaal kunnen zoeken in: c:\documents and settings\DeNaamWaarJeMeeInlogt\Ntuser.dat. Ik vermoed dat 't daar ergens in staat.
Zoek dan naar deze combinatie achter elkaar: 181,231,244 of 244,231,181 (de oranje-kleurcode in je meegestuurde plaatje). Ik weet ff niet met welk progje dat kan... Soms kan je alleen op de hex-waarde zoeken, afhankelijk van 't programma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn programma's die als laatste geïnstalleerd zijn, na 5 dagen verdwijnt dit geloof ik en dan is die gele balk weg.
Je ziet in je startmenu ook een kopje met: nieuw geïnstalleerd.

Ik vermoed dat dit wel in het register uitgezet kan worden, maar een andere kleur is niet nodig en wellicht daardoor niet mogelijk vanuit Windows.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet nodig...? ik WIL het! :-)) ik vind t wel uit... op een of andere wijze, hoe ik die tijd korter maak en de kleur anders. Kan niet accepteer ik niet zomaar ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moet mogelijk zijn - elke kleur is érgens gedefinieerd.
Je zou bijv. op deze combinatie kunnen zoeken in de bestanden in de Windows-map: 244,231,181 (of 181,231,244). Dat zijn de kleurwaarden in 't plaatje die je stuurde.
Wordt mogelijk wel erg technisch, dan - misschien moet je WFP uitschakelen en dergelijke. Maar ik vermoed dat 't wel ergens gewoon in te stellen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me niet zomaar te lukken, maar niets is onmogelijk natuurlijk :D:D Stuur me maar en PM hoe je het voor elkaar hebt gekregen, ben wel benieuwd namelijk ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
" ...PM hoe je..."
Bedoel je niet:
" ...PM als je..."
?
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mm nee, ik heb goed gezegd, ik wil weten hoe je het hebt gedaan, daarmee weet ik ook meteen dat het voor elkaar is ;) Als ik dan toch bezig ben het is eigenlijk: een PM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga het effe aan mijn weet-alles-over-pc vrind vragen... antwoord duurt meestal even, maar, zoals gezegd, hij weet alles. Zodra ik het weet...hoor je meer :-)
Dit zou moeten kunnen met de resourcehack van explorer.exe Redelijk technisch verhaal en je moet niet raar staan te kijken wanneer je hele installatie ineens niet meer werkt wanneer je iets verkeerd gedaan hebt, maar zie deze link voor een mogelijke aanpak: http://www.overclockersclub.com/guides/xpstartbutton/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn programma’s die als laatste geïnstalleerd zijn. Open het programma en de kleur verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet wat ik bedoel met mijn vraag. kan ik de KLEUR veranderen? naar lichtgroen bijvoorbeeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleur verandert toch in wit? Maar je wilt nog meer kleuren. Zal nog eens snuffelen.