Hoe kun je een download knop maken met dropbox?

Ik heb een bestandje in dropbox en wil hiervan een dowload knop maken die ik op mijn site zet, maar hoe kan ik er voor zorgen dat iedereen mijn bestandje die in mijn dropbox staat kan openen? Kan ik het openbaar maken ofzo? Ik zie dat het kan op de site red-owl-games.jouwweb.nl.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

In jouw dropbox bestaat er een folder met de naam 'Public', de bestanden die daar instaan kan je 'publiek' maken. Je klikt met de rechtermuisknop op je bestand en kiest dan 'copy public link' dan krijg je een schermpje met een https url in.
Kopieer deze link en zet die als hyperlink onder je knop die op je site staat of zal komen. Zo kunnen je bezoekers de gegevens downloaden die op jouw dropbox staan.
Hetzelfde geldt ook als je de link in een e-mail zou plakken.