ik moet 3 foto's als een JPG opslaan op een USB stick hoe doe ik dat?

en er moeten foto's van moeten gemaakt worden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zal er even een verhaal van moeten maken. Normaliter is het "opslaan als" en dan de USB-stick aanwijzen. Maar wellicht bedoel je analoge foto's en wil je ze digitaal inscannen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
welk bestands-type zijn de foto's nu?

Antwoorden (1)

Foto selecteren en bovenaan klikken op verplaatsen of kopieren naar:
Dan zie je vanzelf een schermpje en dan locatie en dan scroll je naar waarschijnlijk G en op verpl. of kopieren drukken. met kopieren blijft je foto op je computer bewaard.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
" ik moet 3 foto's als een JPG opslaan...."
Wel de hele vraag lezen... hè? Of heb jij een kristallen bol waar je kunt zien waarmee de JPG worden opgeslagen?!? "en dan scroll je naar waarschijnlijk G"
G?!? Waarom niet E? of F? Want E is m'n eerstvolgende letter...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik neem aan dat de foto's op de computer staan.
Als je de usb stick in de computer steekt en je gaat via de verkenner naar deze computer dan zie je waarschijnlijk (G) staan of een ander draagbaar apparaat. Dat is je USB stick.
Op de foto klik je met rechts en dan zie je in het rijtje kopieren naar staan. Dan selecteer je je USB stick en klik je op kopieren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Laat ik je antwoord uiten zoals RoqueTrader deze zou willen lezen en het duidelijk is voor iedereen: Ik neem aan Evammm dat je Windows gebruikt en enkel de foto van een HDD naar je USBstick wilt kopiëren. -Open Windows Verkenner (File explorer),
-Zoek de foto's op.
-Rechterklik op de foto
-Druk op Kopiëren
-Navigeer naar de USBstick aan (deze is een letter geworden 1 hoger dan het aantal schijven dat je ervoor in gebruik had, zeg iets als F of G of H)
-Rechtermuisklik op de USB-stickletter en druk op plakken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mr. Tomaat.
Dat is precies wat ik vertel. kopieren naar of kopieren en plakken.
Alleen deze vraagsteller weet niet waar de USB stick te vinden is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Dat is precies wat ik vertel." Dat is interessant. Waar in jouw antwoord heb je het over Windows, Windows Verkenner? Voor mijn part spreek je over Linux en Irfanview. Het is hetzelfde in jouw hoofd dat snap ik. Ik begrijp wat jij bedoelt. De reactie van Roquetrader is terecht. Je doet een aantal stille aannames, maar je legt de aannames niet uit.
Jouw aannames zijn:
De gebruiker gebruikt Windows
De gebruiker heeft de foto's al als JPG-bestanden op zijn PC staan.
De gebruiker hoeft enkel nog te kopieëren.
De gebruiker wil via Windows verkenner kopieëren.
De gebruiker heeft waarschijnlijk tot F-letters toegewezen zonder de USB-stick. Jouw antwoord is enkel goed te volgen voor mensen die al snappen wat jij snapt. Het is extreem lastig te snappen voor mensen die niet op dat niveau zitten. "Alleen deze vraagsteller weet niet waar de USB stick te vinden is." Dat is ook een aanname. Als deze nu niet verder gaat zoeken dan G heb je ook nog niks bereikt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi,
U zegt in Uw antwoord: Ik neem aan dat U Windows gebruikt. Dat is ook een aanname.
Als U goed de eerste reactie leest weet de vraagsteller niet waar de USB stick te vinden is.
Dan zal ik het zo zeggen: ga naar deze computer en steek dan de stick in de computer. Dan zie je gelijk wat je USB stick is. EN WE NEMEN AAN DAT DE VRAAGSTELLER WINDOWS GEBRUIKT!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"U zegt in Uw antwoord: Ik neem aan dat U Windows gebruikt. Dat is ook een aanname." Juist. Ik heb die aanname dus verwoord in mijn antwoord, en dat doet u niet. Probleem daarmee is dat niemand weet wat je zegt. Je doet een stille aanname, die aanname is dus enkel bekend in jouw hoofd, is hopelijk correct voor de vrager en is principieel onbekend bij andere lezers die u antwoord op waarde proberen te schatten. "Dan zal ik het zo zeggen: ga naar deze computer en steek dan de stick in de computer. Dan zie je gelijk wat je USB stick is. EN WE NEMEN AAN DAT DE VRAAGSTELLER WINDOWS GEBRUIKT!!" Er zit een knop onder je antwoord, daarmee kan je je antwoord uitbreiden, dan hoeft een potentiële lezer niet alle reacties door te nemen.
Maar handiger is het dat je het concept snapt van een stille aanname en een uitgesproken aanname. Ik maak de fout ook vaak genoeg dat ik mijn stille aannames niet uitspreek, echter kan je gewoon je antwoord verduidelijken als iemand je erop wijst. Ik zeg vaak zat HDD, of Mobo, als iemand me daarop wijst geef ik ff aan in mijn antwoord wat dat betekent (hoeft niet de vrager te zijn).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@moortje: "Als U goed de eerste reactie leest" Als jij dan de vraag eens goed leest, want
als de vraagsteller het volgende vraagt:
"ik moet 3 foto's ALS een JPG opslaan op een USB"
Dan kan het toch niet zijn dat die foto's dan al op de computer staan? En dan zeg jij...:
"Ik neem aan dat de foto’s op de computer staan."
Verkeerde aanname dunkt mij...Ehm, wellicht omdat je de vraag niet goed gelezen hebt....? Waardoor jij zegt: "Dan zal ik het zo zeggen: ga naar deze computer en steek dan de stick in de computer. Dan zie je gelijk wat je USB stick is" Da's een pertinente onjuistheid, ik zie dat namelijk niet... "en dan scroll je naar waarschijnlijk G" En dat 'waarschijnlijk G' blijf ik ook grappig vinden, het kan ook W of X of Y of Z zijn.. maar waarschijnlijk is het G... Ook weer zo'n vreemde aanname, iedereen heeft
C/D/E partities en F als DVD-Rom, nou dan moet de USB stick wel op G zitten... dus scroll maar helemaal naar G jongens en meisjes...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zo hoog van de toren blazen en er compleet naast zitten, ik min 'm ook...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sorry hoor maar mijn computer heeft toch echt D als DVD -ROM en G als USB stick .Maar ik heb ook aangegeven dat het G is of een ander draagbaar apparaat. En bij mij kan je inderdaad zien als je de stick in de computer steekt wat de stick is. Dus ik weet niet wat jij voor een computer hebt maar dan heb ik toch een goede. Jij krijgt dus van mij een dikke min
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan instellen bij "automatisch afspelen" wat er gebeurt met allerlei nieuw aangesloten media. RoqueTrader heeft bij verwisselbare stations aangegeven dat er niks moet gebeuren. Althans als hij Windows gebruikt, als hij Linux/OSX gebruikt weet ik niet wat er gebeurt. Maar in iedergeval krijgen stations daar geen letter.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar ik heb niet het idee dat je iets wat we zeggen serieus neemt. Grote probleem op GV is dat er hier een hoop vragen voorbij komen waarin men onvoldoende vertelt wat er nu aan de hand is. De vrager vermeldt niet: Of deze uberhaupt een PC heeft
Welk OS deze gebruikt
-Windows
-OSX
-Linux
Welk Programma(s) deze gebruikt
Wat "foto's" in deze context inhoudt
-Analoge foto's
-RAW foto's
-Foto's in een ander formaat dan JPG
-Foto's die al wel JPG zijn
Waar de foto's zich bevinden ALS het al digitale foto's zijn.
-Hardeschijf
-Internet
-Digitale camera Dan kom jij met een antwoord en beantwoordt ook die vragen niet maar gokt alles via stille aannames. Dat je niet af wil stappen dat G waarschijnlijk is, zegt veel over je vasthoudendheid. Technisch gezien is er geen aanleiding dat G waarschijnlijker is dan H of F.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@moortje: Ik ben zo 'begeistert' van je opmerking dat ik je niet meer serieus kan nemen... Dat jij G als driveletter hebt voor je USB stick wil toch niet zeggen dat de ganse natie dat ook heeft? Maar je wil dat punt blijkbaar niet zien.. Evenals vele andere nuances die ik aangeef en waaraan ik twijfel bij jou... Blijf lekker bij jezelf in je eigen wereldje denkend dat het gelijk altijd aan je zijde is...toedeloe!