Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een spandoek opmaken in 1.00 x 20.00 meter?

Voor een evenement aankomende zomer is mij gevraagd om twee spandoeken op te maken. Deze krijgt een afwijkend formaat; namelijk 1.00 x 20.00m (20meter) Echter in Adobe InDesign gaat het maximale formaat niet verder dan 548.64. In Illustrator zelfde verhaal. Moet ik dit nu zelf gaan schalen of hoe gaat men hier mee om binnen "drukwerkland?"

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In principe kan men een vector-tekening oneindig vergroten zonder kwaliteitsverlies. Ik denk dus wel dat de drukker over programma's beschikt waarmee hij jouw schaalmodel op de juiste grote kan afdrukken. Voor zover hij over spandoeken van 20 meter breed beschikt, uiteraard.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het beste is in zo'n geval om de afbeeldingen in vectoren om te zetten. Je kunt uitrekenen wat de verhoudingen zijn in pixels en vectoren zijn zo'n beetje onbeperkt schaalbaar. Als je wilt kun je daarmee een postzegel scherp afbeelden in het formaat flatgebouw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding