Kan iemand mij helpen met dit HTML probleem?

Ik ben al een tijdje bezig met een website
en nou wou ik graag in dit plaatje : http://img714.imageshack.us/img714/7897/71965303.jpg
op de witte plek een tekstvak.

Hoe doe ik dat met HTML?
Ik heb het al geprobeerd met tabellen maar dat lukt me niet echt. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je zult het plaatje binnen div-tags moeten zetten. En het tekstvak ook binnen aparte div-tags. Dan geef je die div-tags het attribuut 'style' mee. Of je geeft ze het attribuut 'id' en verwijst hiernaar in een css bestand. Hiermee bereik je hetzelfde als met het attribuut style.

En je geeft beide div's een position op absolute mee. Daarna komt de magische eigenschap z-index om de hoek kijken. Daarmee kun je gelaagdheid aanbrengen in een pagina. Als een element een hoge z-index waarde heeft zal deze over elementen heen geplaatst worden die een lagere z-index hebben.

Daarna positioneer je het div met daarin het tekstvak zo dat het precies over het witte vlak op het plaatje valt.

Schematisch krijg je dan zoiets:

plaatje

tekstvak

Waar je met de stijl-eigenschappen top en left het aantal pixels van de linker- en bovenrand van de pagina bepaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dit in je header zet:

En dit in je body:

je tekst

Dan heb je wat je wilt. De url bij background-image moet je natuurlijk aan de omstandigheden aapassen (zie ook de bron).
rose