Hoe link je 2 html pagina's in 1 mapje?

Ik moet voor een schoolproject een site maken maar we moeten het ook inleveren in een zip bestand.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om de html bestanden onderling te linken.
Dat als ik in Index.html ben naar 1.html kan.
Dit moet zo worden gedaan dat het op verschillende computers kan met geen aanpassingen.

Alsovast bedankt voor jullie antwoorden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Naam werkt niet

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Jouw idee werkt wel degelijk. Dus als je twee pagina's hebt, Index.html en 1.html zoals je schrijft, dan zet je in Index.html

Ga naar 1

en zet je in 1.html

Ga naar Index

Dit werkt altijd, of de pagina's nu op een webserver staan of in een mapje op je computer.

Het werkt natuurlijk NIET als de beide HTML-bestanden in een zip-bestand staan. Als jij in het zip-bestand op Index.html klikt om die pagina te openen, wordt NIET de Index.html uit het zip-bestand geopend; in plaats daarvan wordt Index.html uit het zip-bestand uitgepakt naar een tijdelijke map op je computer. Het bestand dat nu in die tijdelijke map staat wordt vervolgens geopend.

Als je nu in die pagina op de link naar 1.html klikt, zal er niets gebeuren. Dat komt doordat 1.html nog in het zip-bestand staat, en dus NIET in het tijdelijke mapje vanwaaruit je zojuist Index.html hebt geopend.

De oplossin is dus: eerst het zip-bestand in z'n geheel uitpakken naar een willekeurige map op je computer. Daarna gewoon Index.html vanuit die map (en dus NIET vanuit het zip-bestand) openen.

Cryofiel
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Bart385
Ter verduidelijking: wat Cryofiel bedoelt, is dat beide uitgepakte html-bestanden in dezelfde (maakt niet uit welke) map moeten staan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
erg bedankt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou krijg ik het nog niet voor elkaar
Ik heb als hoofdmap
index.html
daar staat dit

Nummer 9
om het door te verbinden naar een andere maar nu werkt het nog steeds niet

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb het al gevonden