Hoe kan ik in javascript kijken of de tekst in de html-teksbox gelijk is aan een bepaald woord?

Ik heb op mijn html-pagina twee tekstboxes en een button. Als ik op de button klik wil ik dat javascript kijkt of de tekst in textbox1 gelijk is aan bijvoorbeeld A en of tekstbox2 dan gelijk is aan een ander woord, bijvoorbeeld B. De tekstboxes hebben allebei een id gekregen. Als de tekstboxes inderdaad gelijk zijn aan bijvoorbeeld A en B dan moet er een alert komen.

Dit javascript bestand is extern, dus er moet dan in html het volgende gebeuren.

Ik zat zelf te denken aan het volgende:
if tekstbox1 = A
if tekstbox2 = B
alert{Welcome}
else
alert{wrong password}

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik weet niet precies met welke code je dit kunt checken, maar ik weet wel dat je dit niet met JS moet doen. JS wordt uitgevoerd in de browser zelf, en kun je dus eenvoudig opzoeken met *rechtermuisklik* --> *element inspecteren* --> rondneuzen in de editor. Je kunt hiervoor beter PHP gebruiken, dit wordt uitgevoerd op de server in plaats van op de browser, en kun je niet met *element inspecteren* bekijken.

Kijk ook eens op W3Schools voor een mooie tut: http://www.w3schools.com/js/default.asp
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha Adoggen, thanks. Ik vermoed dat ik inderdaad niet onder dat vreselijke Javascript uitkom, maar zoals je al zegt is er voor de server-zijde nog wat anders nodig. Jij noemt PHP, maar draait PHP op een cloud-infrastructuur?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, vergeet deze reactie. Verkeerde vraag.