Welke van de 2 locaties is het nu na het opzoeken via een ip adres?

Ik heb via een stuk of 6 sites de locatie via een ip adres gezocht en ik krijg er telkens 2 locaties uit met een stukje van de postcode zelfs. Dus een aantal websites geven de ene aan, een aantal websites de andere. Hoe weet ik nu welke het is en hoe is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

De exacte locatie is niet te bepalen aan de hand van een IP-adres, hooguit een "ongeveer" locatie. Als iemand dan ook nog een proxy gebruikt, kunnen de diverse sites weliswaar een "ongeveer" locatie aangeven maar die is dan volledig uit de lucht gegrepen en kan de daadwerkelijke locatie zich ook in een ander land bevinden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan vrij nauwkeurig zijn, het kan afwijken. proxies zijn vaak buitenlands, dat is niet te zien.