weet iemand hoe TightVNC werkt?

als ik op en andere computer wil inloggen met TightVNC krijg ik dit te zien: Failed to connect to server (192.168.2.1)
en ja: het is de goede IP van die computer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je moet VNC server installeren op de computer welke je wilt overnemen. Vervolgens kan je met een client de 'server' overnemen.
VNC server is in staat om binnenkomende verbindingen te accepteren, de client is alleen in staat om een computer te bekijken.

Let er ook op dat de VNC server system actief is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je al gecontroleerd dat de TightVNC service draait op de computer die je wilt bereiken ? Gemakkelijk te controleren door "telnet 192.168.2.1 5900" te doen vanaf een command prompt (cmd). De TightVNC service stuurt dan iets terug als "RFB 003.007". Krijg je een connection timed out, dan draait de service niet, en moet je TightVNC erop installeren/configureren.
gvrox