Hoe kan ik veel tekst verwerken tussen quotes in VB 2010?

Ik heb het volgende stukje code :
TextBox1.Text = "hier moet een verhaal komen"

Nu is het probleem dat ik tussen die quotes heel veel tekst wil invoegen. Dit staat alleen zeer slordig in de code.

Kan dit op een andere manier verwerkt worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Niet gehinderd door enige kennis, vraag ik me af of het mogelijk is aan het begin van je bestand bijvoorbeeld
a=""hier moet heel veel tekst komen" te plaatsen.
Vervolgens op de bewuste plek:
TextBox1.Text=a
Dat zou de code wel overzichtelijk maken. Maar wellicht kan dit helemaal niet in VB.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan inderdaad middels onderstaande code: Dim verhaal As String = "Hier komt een compleet verhaal."
TextBox1.Text = verhaal Dank voor de reactie maar dit is niet wat ik zoek. Dan verplaats ik het probleem alleen maar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan inderdaad middels onderstaande code: Dim verhaal As String = "Hier komt een compleet verhaal."
TextBox1.Text = verhaal Dank voor de reactie maar dit is niet wat ik zoek. Dan verplaats ik het probleem alleen maar.

Het beste antwoord

Je kunt de tekst in een tekstbestand (.txt) wegschrijven en deze met een streamreader via je code inlezen. Dit heeft ook het voordeel dat je de tekst in het bestand makkelijk kan wijzigen zonder je programma te wijzigen.
Wil je de tekst binnen je appicatie houden dan zou je hiervoor een aparte codefile kunnen nemen, wel een beetje ovedone maar je kunt er wel veel tekst kwijt.

Using reader As StreamReader = New StreamReader("file.txt")
line = reader.ReadLine
End Using