Hoe stel je in dat alle foto's dezelfde afmeting hebben?

Ik zou het graag zo willen instellen dat als ik foto's opsla deze allemaal dezelfde afmeting hebben. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Kun je dat ook met Photoshop Elements 9? Of moet ik hiervoor met een ander programma werken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.5K

Het beste antwoord

Dit is een manier om meerdere foto's in een map op te slaan met dezelfde afmetingen.

1.Ga via ‘Bestand’ naar ‘Meerdere bestanden verwerken’.

2.Selecteer ‘Map’ achter ‘Bestanden verwerken van’. Bij ‘Bron’ selecteer je de map op je pc waarin de foto’s staan die je wilt gaan bewerken. Bij ‘Doel’ selecteer je de map op je pc waar uiteindelijk de foto’s moeten worden opgeslagen.

3. In het vak ‘Afbeeldingsgrootte’ kun je bepalen of en naar welke maat je de foto’s wilt verkleinen. Het handigste is als je de maat in pixels invoert. Als je bijvoorbeeld foto’s gaat verkleinen om ze weer te geven op een website, kun je de hoogte instellen op 600 pixels. Als je dan ‘Verhoudingen behouden’ aanvinkt, hoef je bij ‘breedte’ niets in te vullen. Die wordt dan namelijk automatisch bepaald. Verder kun je nog opgeven in welke resolutie de foto’s opgeslagen moeten worden. Bij 200 dpi (dots per inch) blijft de kwaliteit van de foto’s redelijk goed, maar kan het zijn dat de foto’s groter (meer kb) zijn.

4. In het vak ‘Bestandstype’ kun je aangeven in welk bestandstype de bewerkte foto’s opgeslagen moeten worden. Als de oorspronkelijk bestandstype van de foto’s JPEG is, is het gebruikelijk om de bewerkte foto’s ook als JPEG. Wel kun je eventueel kiezen voor een hogere of lagere kwaliteit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal goed dan je!