Welke encrypt methode wordt er gebruikt?

Dit is de geencrypte code: 3d0c94baa4b65cf85ffb828f791d4312

Ik weet dat wanneer je deze decrypt, dat je "3250" krijgt. maar welke methode wordt er gebruikt om dit te encrypten?

Er staat iets van "Hash" bij, maar de hash calculators op internet geven niet het juiste resultaat.

Toegevoegd na 9 minuten:
EDIT: 0 geeft als resultaat: 6468753819254bb2d0c67d9993933363

Maar daar kunnen jullie waarschijnlijk ook weinig mee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

'Hashing' is gewoon een woord voor versleutelen. De specifieke functie er achter kan zeer wijd varieren. Het idee is dat dit lastig is, zodat wachtwoorden ed veilig opgeslagen kunnen worden. Het is daarom ook zeer onwarschijnlijk dat iemand je hier kan (of zou moeten willen) vertellen welke conversie hier benut is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De MD5 hash methode is op dit moment een van de meest voorkomende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt op een MD5-hash. Echter, het is waarschijnlijk een 'salted' MD5-hash. 'Salt' wordt binnen de cryptografie gebruikt om het moeilijker te maken om een versleutelde waarde terug te vinden (bijvoorbeeld middels 'Rainbow tables'). Zo is de hash van '3250' en andere veelvoorkomende wachtwoorden vrij gemakkelijk terug te vinden via bijvoorbeeld passcracking.com.

Maar als je het te versleutelen wachtwoord vermengt met een 'salt', wordt het al veel moeilijker om deze terug te vinden. Van '3250' zou je bijvoorbeeld 'HereComesThePassword-3250-ThatWasThePassword' kunnen maken en dat vervolgens versleutelen met het MD5-algoritme. Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden om ontcijfering door 'rainbow tables' tegen te gaan, bijvoorbeeld met een 'salt' die verandert per te versleutelen waarde, dubbele versleuteling, etcetera.

Meer informatie over MD5 en 'salt' vind je in de bronnen.