Hoe los ik deze visual c++ 2008 express error op? (zie beschrijving)

ik krijg heel de tijd een vervelende error op mijn scherm te zien.
ik gebruik visual c++ 2008 express edition.
Het maakt niet uit welke juiste code ik ingeef, ik kom altijd op dezelfde error uit. ik weet echt geen raad meer, op internet vind je bijna niets!

dit is de error die ik krijg:

1>------ Build started: Project: stom, Configuration: Debug Win32 ------
1>LINK : error LNK2001: unresolved external symbol _mainCRTStartup
1>C:UsersKoenDocumentsc++stomDebugstom.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het lijkt erop dat je geen main functie in je code hebt. Bij dit soort vragen helpt het overigens wel om een stukje voorbeeldcode te plaatsen zodat sneller en zekerder te bepalen is wat het probleem is.

Toegevoegd na 8 minuten:
Overigens, als je googlet op de foutmelding krijg je ruim 6000 resultaten dus "bijna niks" is niet waar. In de informatie die je dan vindt kun je lezen dat dit ook kan komen als de .cpp file(s) waarin je code zit niet meegecompileerd worden. Zijn deze wel toegevoegd aan je project ? Zo ja, staan de properties goed ? ZIe ook http://stackoverflow.com/questions/18500250/lnk2001-unresolved-external-symbol-maincrtstartup-visual-studio-2010-idl-pr
gvrox