Hoe kan ik op mijn website alle boekwinkels in een bepaalde postcode laten zien?

Op mijn website zou ik graag de bezoekers de mogelijkheid willen bieden door, na het ingeven van een postcode, de dichtstbijzijnde boekhandels in dat bepaalde postcodegebied te tonen.

Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat is bijvoorbeeld mogelijk door een MySQL server In je website op te nemen en dan kunnen gebruikers een query doen op de gegeven postcode, hiervoor moet je wel alle boekwinkels in Nederland voorzien van postcode in de database worden gezet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Poeh poeh, ik denk dat dit voor een leek als mij dan toch iets te moeilijk wordt. Ik dacht eigenlijk dat het 'slechts' en stukje Javascript betrof met de betreffende gegevens van alle boekwinkels maar dat blijkt dus niet zo.
Daar zijn verschillende systemen voor. Simpelweg op postcode zoeken is niet handig. Aan de hand van een postcode kun je geen straal bepalen. Ieder postcodegebied heeft een set coördinaten en daar zou je zoekopdrachten mee moeten doen. Een alternatief is om een systeem op basis van Google Maps op te zetten. Hoe dan ook, je moet aan de data van de boekwinkels zien te komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Aan de data van alle boekwinkels is via de KVK wel aan te komen. Maar hoe doe ik dat dan met Google Maps? Waar en hoe de gegevens invullen, insluitcode en invoervelden op de website zetten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan de gegevens in Google Maps importeren via een Excel-bestand. Zie: https://www.youtube.com/watch?v=vPRMFkX40do.