Wie kent er iets van Shell in VBA Access 2007?

ontvangenmail = "c:\data\mail.msg"
path = """C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OUTLOOK.EXE"

x = Shell("" & path & """ /f """ & ontvangenmail & """")

Hierboven de code, dit werkt perfect in Access 2000 (als je op een knop klikt, wordt een opgeslagen mail geopend in Outlook)
Nu met Office 2007 geeft hij de foutmelding 53 Kan het bestand niet vinden.

Weet iemand een oplossing? Volgens mij heeft het al niets met library te maken.
Eventueel een alternatief van Shell is ook goed natuurlijk ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Klopt het volgende pad wel:
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OUTLOOK.EXE"

Aangezien dit voor Office 2007 niet het standaard pad is.
Volgens mij moet er nog iets van een versienummer tussen
zoals dit:
"c:\program files\microsoft office\office12\outlook.exe"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

kijk eens op deze website misschien heb je er iets aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou de variabele 'path' vervangen door 'pad', want 'path' is wellicht een 'reserved word'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Path is geen reserved word in Visual Basic.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.visualbasicrocks.com/Basics/Reserved/ReservedWords.aspx