Wat is het verschil tussen Instance variabelen en local variabelen bij java programmeren?

voor mijn studie moest ik een code schrijven. De docent gaf echter aan dat ik alleen maar local variabelen gebruik (zonder visibility modifiers) en geen instance variabelen. Ik ben pas begonnen met programmeren dus ik ben er nog niet zo goed in.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Instance variabelen definieer je voor classes waarvoor elk object wat aan die class hangt(declareert) een copy wordt gemaakt. Ik zag in jouw voorbeeld een variabele voor positie die default 0 is, als twee personen hun positie wordt opgevraagd moeten beide posities afzonderlijk wel bewaard blijven door de default waarde te overschrijven met de werkelijke positie in geheugen in de tijd dat het object 'leeft' Dus zijn er voor één variable er ineens twee waarden, nou dat zijn dus de instances. Local variabelen kan maar 1 waarde bevatten op één specifiek moment in tijd of voor de duur van de gehele routine, verandert deze dan is de vorige waarde verdwenen.