Kan ik tekst aanpassen in een oude Dos executable(exe) game?

Van het spel cm9798 (google maar eens) wil ik proberen tekst aan te passen binnen de cm2e16.exe. Het is een Dos spel. Heb het al geopend in kladblok en daar tekst gezien, deze aangepast alleen dan loopt het spel vast.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een executable is een gecompileerde versie van een programma geschreven in de brontaal. Wil je er iets aan wijzigen, dan zul je de broncode te pakken moeten krijgen.
Wijzigen in de executable gaat niet lukken, en al helemaal niet met kladblok !
Het enige wat zou kunnen(!) werken is de executable bewerken met een binaire of hexadecimale editor, waarbij de tekstlengte niet mag afwijken van de oorspronkelijke lengte. (Dus de executable is na opslaan ook hetzelfde aantal bytes groot als origineel).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Je zou er gratis HxD voor kunnen gebruiken. http://www.techsupportalert.com/best-free-hex-editor.htm#HxD That's great! wordt bijvoorbeeld Geweldig! + vier spaties
Ja hoor dat kan, gebruik hiervoor een hexadecimaal editor, pas op dat je alleen de bestaande letters aanpast, geen extra spaties of lengte aan passen. Heb het zelf regelmatig gedaan.