In welke programmeertaal wordt een forum meestal geschreven?

Is het mogelijk om een forum in html te schrijven, en zoniet, welke wel? Welke wordt het meest gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee. HTML is geen programmeertaal.

PHP of ASP zijn de meest gebruikte programmeertalen voor het web.

Toegevoegd na 9 uur:
ASP -> ASP+ -> ASP.NET is de huidige variant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet mogelijk. Meestal wordt PHP of ASP gebruikt. De meest gebruikte forumsystemen:
- Phpbb
- Simple Machines Forum
- PunBB
- Vanillia

Betaald:
- vbulletin
- Invision power board

Het meest gebruikte en simpelste om mee te beginnen is PHPBB. Erg makkelijk uit te breiden (d.m.v. mods) en goed te doen in onderhoud. Als je zelf verder wilt programmeren kan ik PunBB aanbevelen. Nogal onbekend maar erg simpel en makkelijk om zelf uit te breiden. Heb er veel plezier aan beleefd toen ik nog niet zo goed was in PHP. Dit is overigens allemaal PHP software, in ASP ben ik niet zo thuis.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een kleine toevoeging: de gene met ver weg de meeste functies zijn Vbulletin en IPB (invision power board). Ik vind IPB zelfs een beetje te ver gaan: je bedenkt en het zit ingebouwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let wel op dat je een klein beetje ervaring nodig hebt. Je moet alles in de juiste map zetten, juiste rechten toekennen aan bepaalde mappen en een mysql database opzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HTML gaat niet werken, je kan het best met PHP werken ( http://www.robsdomein.nl/documentatie/starten_php.php )
Je kan ook javascript gebruiken, als je het echt mooi wilt maken. Maar dat is heel veel werk.