Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het hangt een klein beetje van je favoriete manier van leren af, maar ik weet vrij zeker dat er op dit moment geen betere manier bestaat om met html te beginnen als via de sites:
www.codecademy.com en https://www.codeschool.com (heb ik laatst via Goeievraag ontdekt)

Geheel gratis. Theorie en praktijk tegelijk (opdrachten staan links, invulveld in het midden, rechts zie je wat je code voor effect heeft) en je verdient achievements voor elke serie opdrachten die je afrondt (een hoop pluimen in je achterste, wat niet heel erg nuttig is maar waardoor je wel het gevoel blijft houden dat je goed bezig bent)

Wat kan iemand nog meer wensen?

Succes Ersan!

Toegevoegd na 3 minuten:
(Oh ja....ik zie dat ik een grove taalkundige fout gemaakt hebt: "geen betere manier 'als'" moet in dit geval 'dan' zijn...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

W3 heeft op internet (zie link) uitstekende uitleg: http://www.w3schools.com/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb HTML geleerd via onderstaande link. Volledig, duidelijk, veel voorbeelden én in het Nederlands!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben vanaf mijn twaalfde begonnen met het programmeren van HTML & CSS. Achteraf gezien vind ik de beste manier om : een gratis template van internet te downloaden en hier simpelweg dingen in gaan te veranderen en kijken wat er gebeurt.

Soms kun je dan kleine stukken script kopiëren naar google en dan informatie op doen over hoe iets werkt.

En voor de rest, oefening baat kunst. Ik heb ook zelf cursus boeken gekocht maar hier staat vaak te oppervlakkige informatie in dus dat raadt ik niet echt aan.


ps. een makkelijkere manier om websites vorm te geven is door gebruik te maken van bootstrap. Maar het beste is om eerst de basis onder de knie te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding