Hoe maak ik een inhoudsopgave in HTML?

Eigenlijk weet ik ongeveer wel hoe het moet. Maar ik ben even kwijt hoe we dit noemen in html termen.

Het gaat erom dat mensen door op een link te klikken automatisch scrollen naar het deel dat ze nodig hebben op dezelfde pagina.

Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Dit kun je met ankers doen, hiermee kun je door op een anker (linkje) te klikken naar het juiste punt op de zelfde pagina te gaan waar je dat wilt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thnx dit was precies wat ik nodig had! Ik kan de vraag nog niet sluiten dus dat doe ik dalijk. Zonder het woord ankers valt er ook weinig te googlen :)
Ik kan weer verder :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blij dat je weer verder kan ! :)