Ik wil mijn nieuwe css bestand op de server zetten maar als ik hem upload wordt het bestand niet groter dus blijft ie hetzelfde, hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Eh... het is toch juist de bedoeling dat het bestand hetzelfde blijft wanneer je het uploadt? Althans, op mijn website ben ik blij wanneer precies datgene op de server aankomt wat ik er naartoe upload.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja maar het bestand is al geupload maar ik heb er nieuwe dingen bijgevoegd dus wil ik hem opnieuw uploaden, overschrijven dus en vroeger ging dat altijd gewoon goed
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de oude niet kan overschrijven, verwijder je hem van de server. Daarna zet je de nieuwe er op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
- Krijg je foutmeldingen bij het uploaden? Zo ja, welke?
- Heb je al geprobeerd of het echt niet "stiekem toch" is geüpload alleen dat jij dat wegens een of ander storinkje niet ziet? Pagina ge-refresht? Uploadprogramma opnieuw opgestart?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb ik al geprobeerd amicitia en sadbunny hij zegt mappenlijst succesvol ontvangen wat eingenlijk wel raar is want het is geen map maar een bestand.
Cryofiel
9 jaar geleden
Wat zie je als je de webpagina via de browser bekijkt? Zie je dan wel de effecten van je toevoegingen? Je kunt in de meeste browsers zelfs de naam van het CSS-bestand intypen, dan kun je de inhoud zien. Eventueel verversen (Control-F5). Probeer het maar eens met
http://www.goeievraag.nl/styles/print.css
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt allemaal maar het is nog steeds niet gelukt, filezilla zegt ook mappenlijst succesvol ontvangen terwijl het geen mappenlijst is, raar toch?
Cryofiel
9 jaar geleden
Ververs je de mappenlijst, of de inhoud van de geselecteerde map? Dat is een belangrijk verschil...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inhoud van de geselecteerde map alleen het css bestand.
Cryofiel
9 jaar geleden
Als je het bestand in je browser bekijkt, zoals ik een paar reacties terug beschreef, zie je dan de oude of de nieuwe versie?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oude, kijk maar op loomenmetisbel.hostfree.nl

Antwoorden (2)

Ik vermoed dat hij de nieuwe versie wel uploadt (tenzij je bijvoorbeeld per ongeluk het verkeerde bestand uploadt, of in de verkeerde map zet), maar dat je het nieuwe bestand niet ziet door caching.

Een andere mogelijkheid is dat hij hem niet KAN uploaden door een rechtenprobleem, maar in dat geval moet je een foutmelding krijgen, waar ik je niet over hoor praten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En het kan zijn dat jouw server de grootte van het bestand anders berekent. Extra bits zullen daarnaast worden afgerond.
Zou het kunnen dat je bestand (afgerond) niet groter is geworden? Als je zeker wilt weten of je bestand is geüpload moet je naar de wijzigingsdatum kijken of even je webserver bezoeken en kijken of de veranderingen die je hebt toegepast functioneel zijn. Je kunt op je pagina met ctrl+shift+i natuurlijk ook even je code bekijken en zo achterhalen welke versie er op je server staat.