Hoe verwissel ik de x en de y waarden in Excel?

Ik heb in Excel de waarden ingevoerd, alleen zijn de waardes verkeerd geplaatst. Ik wil dus de x en de y as verwisselen, kan iemand mij daarmee helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
38.4K

Antwoorden (2)

Selecteer de grafiek, ga naar het tabblad 'Grafieken' en klik op de knop 'Selecteren' of 'Brongegevens'. Je krijgt dan een dialoogvenster 'Gegevensbron selecteren' (zie afbeelding). Hierop kan je aangeven welke velden de x-as moeten zijn en welke de y-as.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan op verschillende manieren, afhankelijk van de Officeversie die je hebt.

In 2003 en ouder kan je via contextmenu (rechtermuisknop op grafiek) > Brongegevens kiezen voor rijen/kolommen (zie afbeelding 1)

In 2007 en nieuwer staat er op het contextafhankelijke lint (tabbladen die verschijnen als je de grafiek selecteert) een tabblad "Ontwerp" met daarop een knop "Rijen/kolommen omdraaien".

Toegevoegd na 1 minuut:
(zie afbeelding 2 voor 2007 en nieuwer)

Zie ook link in bron.