Hostnet domeinnaam als 2e site hosten op het bestaande hostingpakket van mijndomein? kan dit en hoe werkt het?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan meerdere sites op je webruimte plaatsen. Je plaatst de 2de site dan in een map bij de andere website op je webruimte. Vervolgens laat je de domeinnaam toekennen aan de homepage van de tweede website.
Je hebt bv. mijndomein.nl/ als eerste site en mijndomein.nl/mapnieuwewebsite/ als tweede site. De nieuwe domeinnaam wordt dan toegekend aan mijndomein.nl/mapnieuwewebsite/index.html. (kan ook index.php zijn uiteraard).

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedenk wel dat wie naar de website surft de hele link kan zien, tenzij de tweede website in een frame wordt gezet. Dit laatste moet je vragen aan de beheerder van de nieuwe domeinnaam. Sommigen doen dit, anderen niet.