met een Mac
volgens heet die programma xcode? weet niet zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met xcode op een mac en met een mac developer account
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar een "app" refereert op een iphone, is dat in de programmeertaal Objective C.

Natuurlijk is het woordje app een dagelijks woord geworden dat bij de aanduiding van ieder applicatie dat zich op een mobile device bevindt gebruikt kan worden.

Mocht je verwijzen naar een app op een Android Toestel, dan is dit gewoon in Java. Het is natuurlijk wel een variant van Java met beperkingen.

Hoe een app in elkaar zit, is lastig te beantwoorden, maar in grote lijnen.

Een app is geprogrammeerd in een willekeurig programmeertaal.

Een programmeertaal is een reeks commando's en handelingen die jij als developer kan geven aan een compiler om die taken en handelingen voor je uit te laten voeren.

Over al die codes en handelingen heb je een grafische schil, die je app herkenbaar, makkelijk te bedienen, levendig en/of leuk maakt of wat dan ook.
(afhankelijk van wat voor soort app het is natuurlijk.)

Het is niet iets wat je 1, 2, 3 kunt en als je nog nooit geprogrammeerd hebt, zul je eerst aardig wat boeken over programmeertalen moeten lezen wil je in 1 van de talen gaan programmeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een toevoeviging op h4run: als je objective c wil leren, zou ik eerst beginnen met Java te leren omdat beiden object georiënteerde programmeertalen zijn. Een goed boek om te beginnen is het boek deBasis Java van Andrée Hollander.

En als je van plan bent te app uit te geven in de AppStore van Apple, moet je sowieso 99 euro per jaar betalen aan Apple.