Is de systeemontwikkelingsmethode RUP een aanrader?

Ik ga een systeemontwikkelingsproject uitvoeren in een team van 4 personen. Gezien het mijn afstudeerproject is, moet ik een een methode kiezen en gebruiken.

Gezien het feit dat ik de enige ontwerper/ontwikkelaar/beheerder ben, viel voor mij DSDM af. RUP leek mij dan beter, mede door het omgaan met requirements en ook de mogelijkheid om het op het project op te delen.

Is RUP nog actueel, of moet ik daar sowieso niet aan beginnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Rup is actueel, wordt in bijvoorbeeld de bankwereld veel gebruikt. Voor een 1 persoonsproject lijkt het me echter veel te 'zwaar'. Kijk eens naar een agile software proces. Dit is ook veel in gebruik en mogelijk meer geschikt voor je situatie. (zie 'agile manifest' op google)