Ik wil graag een en menubalk maken. Dat wanneer je er op klikt, onderwerp mogelijkheden tevoorschijn komen. Hoe doe ik dat?

Ik zoek echt heel intensief op internet hoe ik dit moet doen. Maar kom vaak uit op

Maar dan is alles al zichtbaar. Ik wil graag een balk (horizontaal). En dat als je op bijvoorbeeld: Wie ben ik klikt, de onderwerpen - Geschiendenis etc. tevoorschijn ziet komen. En als je daar dan op klikt je dus via de hyperlink daar naar toe gaan springen.

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar dat is niet het menu wat ik bedoel. En dat kom ik op veel pagina's tegen. Ik weet dat style sheet en dreamweaver kant en klaren menu's daarvoor hebben. Maar ik werk alleen met codes, omdat ik daar het meest van leer.

Antwoorden (1)

Ja dat is inderdaad een lastige. Ik vond deze code:

HTML:

En dit is de CSS:

padding: 3px 0 0 0;
margin: 0;
list-style: none;
}

#nav li {
float: left;
width: 120px;
}

#nav ul {
position: absolute;
width: 120px;
left: -1000px;
}

#nav li:hover ul, #nav li.ie_does_hover ul {
left: auto;
background-position: 0 0;
}

#nav a {
display: block;
margin: 2px 5px 3px 5px;
text-decoration: none;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 1em;
}

ul a{
font-weight: bold;
color: #F60;
cursor: default;
}

ul ul a:link, ul ul a:visited{
font-weight: normal;
color: #CCC;
cursor: pointer;
}

ul ul a:hover, ul ul a:active{
font-weight: normal;
color: #FFF;
cursor: pointer;
}

ul li{
background-color: #CCC;
border-left: 3px solid #FFF;
}

ul ul li{
background-color: #666;
border-top: 3px solid #FFF;
border-left: 0;
}

/* IE only hack \*/
* html ul li, * html ul ul li{
border-bottom: 3px solid #FFF;
}

* html ul ul li{
border-top: 0;
}
/* Einde IE only hack */

Hopelijk heb je hier wat aan!
Ik volg zelf de opleiding mediadevelopment dus als je nog vragen hebt, hoor ik het graag :)