Hoe redirect je een specifieke url naar een pagina binnen Joomla?

Ik heb een Joomla website, maar wil een bepaalde (makkelijker te onthouden) url laten doorverwijzen naar een specifieke pagina binnen Joomla (met een langere, uitgebreide url).
Stel ik wil de url www.zomaareenvoorbeeld.nl/zakelijk (NB zonder slash achter zakeljik) laten doorverwijzen naar www.zomaareenvoorbeeld.nl/informatie-voor-zakelijke-klanten.html die ik aangemaakt heb in Joomla. Hoe pak ik dat aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Daar zijn verschillend methoden voor. Als je website onder Linux is gehost kun je beste .htaccess gebruiken om door te sturen mbv "Redirect permanent bronpagina doelurl".

En anders 1 van de volgende methodes:

Via php:
header("Location: doelurl");
Via html:
meta http-equiv="refresh" content="0; URL=doelurl"

Toegevoegd na 10 minuten:
http://www.zomaareenvoorbeeld.nl/zakelijk verwijst naar een directory "zakelijk"op je website. Daarin plaats je naar keuze een bestand index.php of index.html met bovenstaande inhoud.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je voor je antwoord. Het is gelukt, in dit geval met de php optie.