hoe stel ik ips in met toegang tot website?

Hoe kan ik maar een beperkt aantal ip adressen toegang geven tot mijn wordpress website? Is hier een plugin voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Toegang tot je website of speciale derictories doe je normaliter met de Apache-tool Htpasswd. Maar dan dan moet je wel shell-toegang hebben. Vaak hebben providers een speciale pagina waar je toegang tot een bepaalde directory kunt instellen.
Je kunt als test een directory 'testdir' aanmaken waarna je deze met de speciale DirectAdmin-pagina beveiligt met een naam en wachtwoord. Vaak is DirectAdmin te bereiken via :2222
Zoek nu met FTP naar deze directory en zoek naar de file '.htaccess'. Daarin staat een verwijzing naar de file die normaliter '.htpasswd' heet en waarin de wachtwoorden gecodeerd opgeslagen staan.

Als je wilt kan ik je een programmaatje sturen dat in een webpagina dat alleen voor jou toegankelijk is.

Er zijn ook sites waar je .htaccess-files kunt genereren zoals Bron1. Pas wel op want je geeft hier je wachtwoorden weg.

Meer over het beveiligen van directories m.b.v. Htaccess kun je vinden in Bron2
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraagsteller heeft het over access mbt bepaalde IP-adressen, niet over access middels passwords. Dus .htpasswd is niet wat hij nodig heeft, wel .htaccess (allow of deny)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dag marcoherremans, Inderdaad heb ik je vraag fout beantwoord. Je wilt een beperkt aantal IP-adressen toelaten op je site. Je kunt dit regelen door een .htaccess-file aan te maken waarin je aangeeft welke IP-nummers toegang krijgen. Ik denk dat je zo'n file het makkelijkste met een tekst-editor kunt maken.
Zo'n file ziet er als volgt uit:
# .htacces
order deny,allow
deny from all

# Jouw IP-adres
allow from 50.16.160.70 allow from 216.182.24.133
allow from 72.44.
############### De eerste twee regels zijn belangrijk om te regelen dat je alleen bepaalde IP-nummers of bereiken wilt toestaan. Het is namelijk ook mogelijk om juist bepaalde IP-nummers geen toegang te geven. Als voorbeeld 50.16.160.70 voor jouw IP-nummer. Je IP-nummer kun je makkelijk achterhalen op een site als http://whatismyipaddress.com/ 216.182.24.133 is een IP-nummer dat je toegang wilt geven.
72.44. voor het bereik van 72.44.0.0 t/m 72.44.255.255 Die .htaccess-file kun je lokaal op je PC aanmaken en daarna FTP-en naar de directory die je wilt afschermen. Groet, Henk.