Hoe kun je een eigen computer programma maken, en met welk programma ?

(zoals een kladblok ofzo)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.5K

Het beste antwoord

Jazeker!

Je doet dat met Java of C++ software bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 19 minuten:
Software wordt gemaakt in eenprogrammeertaal. Dat zou dus Java of C++ kunnen zijn. Of fortran, etcetc. Er zijn zeer vele verschillende talen.

Voor sommige talen zijn er grafische omgevingen in welke je een groot deel van het programmeren kan weglaten, en dus kan 'tekenen'. Microsoft heeft zo bv de visual basic editor 'Visual Studio': http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms950416.aspx.

Om echt leuke programma's te maken is het handig om eerst te leren programmeren. Een handige taal om te leren is Java, omdat het vele mogelijkheden biedt op verschillende soorten operating systems (Windows, Linus, Max) en je er ook bv programa;'s mee kan maken die je op internet kan draaien (java applets).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Visual Studio Express van Microsoft (en dus ook VB,NET) is gratis te downloaden.

Visual basic .Net is relatief gemakkelijk voor beginners.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als beginnersboek zou je dit kunnen proberen:

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/basiscursus-visual-basic-2005-express-editie/1001004002599367/index.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Of deze: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/visual-basic-2008-de-basis/1001004005752430/index.html
rose
14 jaar geleden
Om programma's te maken moet je in de wereld van het "Programmeren" duiken. Ik adviseer je om aan een makkelijke taal (zoals Visual Basic) te beginnen om te kijken of je het wat vindt. Als je de logica snapt en "meer" wilt kun je overgaan op een betere taal zoals C/C++

Toegevoegd na 1 minuut:
je kan ook visual basic express edition downloaden op microsoft.com, het is gratis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, echter wordt er vaak weer software gebruikt om software te maken. een voorbeeld is Codeblocks http://www.codeblocks.org/

Je moet je echter wel goed verdiepen in de programmeer talen om een zeer simpel programma te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PureBasic en RealBasic... Dat zijn kleine programma´s die het simpelste te leren zijn en in Basic geschreven worden... Basic is Beginners All Purpose Instruction Code... Zeer simpel en je kunt het in Kladblok maken, zo makkelijk gaat dat... En de mogelijkheden zijn enorm...

Hoe maak je dat? Regel voor regel, proberen en proberen tot het lukt dat wat je wil...