Hoe kan ik een bestaande website kopiëren inclusief foto´s en de indeling?

Kortom het is NIET mijn site en ik ga als DROPSHIPPER aan de slag en heb TOESTEMMING om de website te kopiëren naar mijn EIGEN domein! (voor de copyright zeikers onder ons)

Of als er een mogelijkheid is om alleen (de indeling / categorieën én) fotos te downloaden o.i.d. zou dat ook helemaal fantastisch zijn!

hartelijk dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je toestemming hebt om de site te kopiëren kun je toch aan de eigenaar vragen om de site via FTP te downloaden en de bestanden aan jou te geven?

Antwoorden (3)

Ik weet niet, naar welk systeem je gaat kopiëren, maar onder Linux zou ik wget proberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt dan http://www.httrack.com gebruiken. Hiermee download je de website naar een locale map. Dit inclusief alles wat op de pagina staat. Het werkt zowel voor losse pagina's als voor complete websites.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is me niet helemaal duidelijk waarom je als dropshipper dezelfde website zou willen of moeten hebben als het bedrijf waarvandaan jij levert, en ik zou jullie ook ernstig afraden om dat te doen omdat het er voor zal zorgen dat beide websites door alle duplicate content die ze op die manier bevatten een flinke penalty van de zoekmachines zullen krijgen en daardoor veel slechter zullen scoren in de zoekresultaten.

Maar goed in het hypothetische geval dat zoiets ooit handig zou zijn om te doen dan is het nog altijd veel logischer om hen hun website files in een zipfile naar jou te laten verzenden dan welke andere oplossing dan ook. (Tenslotte hebben ze jou ook toestemming gegeven toch?)

Als je alleen maar graag een beetje dezelfde stijl zou willen aanhouden dan kun je ook gewoon firebug downloaden (in firefox), of met de developer tools (in chrome) de broncode van de pagina bekijken en kopieëren, en dan vervolgens zelf aanpassen.
Maar het lijkt me in dat geval meestal wel voldoende om één pagina broncode en de css daarvan als uitgangspunt te nemen, dat aan te passen en dat dan weer als templates voor de andere pagina's te nemen.

Maar nog een keer tot slot: als je jezelf en dat bedrijf een plezier wilt doen: zorg dan dat je niks online zet dat precies gekopieerd is van hun site!