hoe groot is een afbeelding van 29375 bytes?

Ik wil de afmetingen kennen van een banner. Bij eigenschappen krijg ik enkel het volgende te zien: grootte: 29375 bytes. Als ik nu zelf een afbeelding wil maken, hoe groot moet die dan zijn? in pixels of centimeters?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je geeft te weinig informatie. Grootte in pixels en grootte in KB zijn niet 1 op 1 gerelateerd. Het ligt aan de compressie die is toegepast (of niet).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is 29 KB maar dat heeft niets met afmetingen te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Compressie? Daar ligt het niet alleen maar aan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat gaat niet om afmetingen, maar kwaliteit. Als je een kleine foto hebt, met hoge kwaliteit, en een grote foto met slechte kwaliteit, heb je dezelfde grootte aan B of KB. Maar ik denk dat voor een banner de foto maar 28 KB max. Of min. Moet zijn.

Antwoorden (1)

Er is maar een zwakke relatie tussen de grootte van een afbeeldingsbestand en de grootte van de afbeelding zelf. Open de afbeelding met een programma waarmee je de afbeelding kunt bekijken, dan wordt de grootte van de afbeelding vast ook wel ergens getoond. Als je Windows gebruikt, zou je hiervoor Paint kunnen proberen, of je webbrowser.
Afbeeldingsgroottes worden gegeven in pixels. Hoe groot dat fysiek wordt, hangt af van de grootte van een pixel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De grootte kun je gewoon in de details zien hoor