Hoe kan ik zorgen dat mijn site xx.nl doorverwijst naar xx.nl/yy?

Ik had een Joomla site, en mijn domein xx.nl verwees onmiddelijk door naar xx.nl/joomla. Nu wil ik graag dat xx.nl doorverwijst naar xx.nl/yy. Hoe doe ik dit? (ik wil de Joomla site niet meer gebruiken, gebruik nu iets anders nl. Wordpress)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Allereerst moet je even weten hoe de doorverwijzing nu is gedaan. Als dat via PHP gebeurt, haal dan de header('Location: http://xx.nl/joomla'); weg uit de index.php.

Maar het kan ook in je .htaccess bestand staan. Haal die eens leeg, dan zijn eventuele regeltjes die er ter behoeve van Joomla stonden, meteen weg.

Beter nog zou zijn dat je helemaal niet met een redirect werkt die de bezoeker meteen doorgooit naar een subdirectory. Waarom zou je dat willen? Zet je WordPress-installatie lekker in de root van je site, nadar je Joomla er gewoon af gooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In wordpress kan je aangeven welke pagina je Home pagina moet worden.