Hoe krijg ik witte letters zwart omrand?

Ik wil tekst in plaatjes zetten. Deze tekst moet goed leesbaar zijn en opvallen. Nu verschijnen er de laatste tijd veel plaatjes waarop de tekst wit is met zwarte omlijning (voorbeeld in bijlage). Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.3K

Antwoorden (3)

Bij de meeste fotobewerkingsprogramma's kan je tekst invoegen. Van die tekst kan je apart aangeven wat de kleur van de rand (zwart) en wat de opvulkleur (wit) moet zijn, vaak kan je ook aangeven hoe dik die rand moet zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom die min?
Plus!
Dat kan met gratis programma's zoals Picasa of PhotoScape.
De knoppen waarmee je die zgn. outline toevoegt, zitten soms een beetje verborgen. Op de afbeeldingen hieronder zie je waar je ze kunt vinden.
10 jaar geleden
Mocht je het in photoshop willen doen, dan moet je even zoeken naar de functie "Stroke"