Waarom is een pc zo geprogrammeerd, dat in eerste instantie andere leestekens verschijnen dan waar men op drukt?

Als ik b.v. op ? druk krijg ik een_ op het scherm. Ik moet dan steeds weer opnieuw de Crtl-toets en de toets met de pijl naar boven indrukken om dat ongedaan te maken. Mijn laptop heeft een andere combinatie om het ongedaan te maken. Kan dat niet andersom, zodanig, dat ik in eerste instantie de juiste leestekens bij de juiste leestekentoetsen krijg? Is een pc zo in te stellen? Hoe?

10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit komt omdat doordat je de wisseling van de taal van je toetsenbord heel gemakkelijk te doen is. Vaak zit je met je vingers vlak bij ctrl+shift (dat met het pijltje naar boven). Om dit op te lossen is het slim om even te kijken bij:
Configuratiescherm--> klok, taal en regio --> toetsenborden of andere invoermethoden wijzigen --> toetsenborden wijzigen ---> Hier zullen er 2 staan (als het goed is) Nederlands en Nederlands- Verenigde Staten (internationaal). Persoonlijk heb ik het 1x aangepast en kan het nu niet meer fout gaan, want ik heb als standaardinvoertaal(bovenaan): Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal) In het balkje eronder heb ik alles verwijdert behalve: Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal). Hoop je zo geholpen te hebben

Antwoorden (3)

probeer eens "shift + Ctrl", en dan kijken???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies. Dat is de oplossing :) +
Volgens mij staat je toetsenbord dan op de verkeerde taalinstelling, waarschijnlijk onbewust veranderd.

In de startbalk staat, rechtsonderin, een icoon van een toetsenbord. Klik daarop met rechts. 'Hij' zou dan op Verenigde Staten (Internationaal)' moeten staan. Als er wat anders staat, kunnen sommige aanslagen op het toetsenbord een ander teken te zien geven dan je bedoelt.
10 jaar geleden
druk op insert en het probleem is voorbij :)