Hoe is VBA schadelijk voor je pc?

Ik las op Wikipedia dat VBA virussen met zich mee kan brengen. Bedoelen ze hiermee, dat het niet veilig is om zelf te gebruiken, dus zelf te programmeren o.d. of dat het niet veilig is om macro's van andere te downloaden, omdat het makkelijk is, om via VBA er een virus in te programmeren?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Visual_Basic_for_Applications

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het gaat om dat laatste. Met VBA kun je een hoop mooie dingen doen in Office. Het gaat dan niet alleen om macro's, maar je kunt er geavanceerde applicaties mee maken. Dat is allemaal ongevaarlijk.
Zoals je schrijft kunnen er in VBA ook virussen gemaakt worden. Als je een besmet Office-document opent, is dat dus wel gevaarlijk. In de moderne versies van Office kun je aan de bestandsextensie van een document al zien of er macro's of vba aanwezig is.
bamibal