Hoe kan ik in php een array sorteren op lengte van de inhoud?

Hallo,

ik wil graag weten hoe ik in php een array kan sorteren op de lengte van de inhoud. In mijn script ga ik van een CSV-format naar een array, dan wil ik dat er alleen maar woorden ingetypt kunnen worden en dat het woord automatisch een hoofdletter aan het begin krijgt en de rest kleine letters.

Vervolgens moet dit dan worden gesorteerd op de grootte van het woord bijv:

1. AAAAAA
2. AAAAA
3. AAAA
4. AAA
5. AA
6. A

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen en van google word ik ook niet echt veel wijzer. Zelf ben ik helemaal uit de ideeën dus ik hoop echt dat iemand zijn tijd neemt om mij te helpen, ik zou dit echt heel erg waarderen.

Alvast heel erg bedankt,

Met vriendelijke groet,

Roy

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hiervoor kun je een functie make:

function sort($a,$b) {
return strlen($b)-strlen($a);
}

$array = array('aaaaaa', 'aaaaa', 'aaaa', 'aaa', 'aa', 'a');

usort($array,'sort');