Hoe compileer ik een java programma?

Ik wil graag java programma's compileren.
Maar ik las een beetje verwarrende informatie op het internet. Kan iemand kort samenvatten hoe ik ervoor zorg dat ik de gemaakte bestanden in kladblok kan compileren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je vraagt om kort, dus ik houd het kort.
Je hebt een Java SDK (software development Kit) voor jouw platform (Windows?) nodig. Deze kun je downloaden van de java website (www.java.com of java.sun.com), waar je ook de nodige handleidingen en documentatie kunt vinden.
Zo'n SDk bevat een compiler (javac) en de runtime-omgeving (java engine en bibliotheken) om het gecompileerde programma te kunnen draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Dan heb je een java compiler nodig.