Je kunt het beste te werk gaan door gewoon contact op te nemen met duitse bedrijven via E-mail.

Black-hat SEO is het tegenwoordig niet meer waard, Google is zo snel en uitbundig met hun bestrijding tegen black-hat.

Je moet wel iets teruggeven, natuurlijk. backlinks zijn erg waardevol in SEO.

Je kunt ook een link naar hun website op jouw pagina zetten, beschrijf dan voordelen zoals dat ze niet op een nutteloze linkpartners pagina komen, maar op een artikel met waardevolle informatie die een klant hun richting op zou kunnen sturen.
Als je website nieuw is, leg dan wat uit over je website & plan om klanten te "lokken" (die dus uiteindelijk ook hun backlink zien en die kant opgaan, daarnaast hebben ze het voordeel van een positieve linkpartner die hun linkjuice doorsturen).

Probeer je backlinks relevant te houden met de content die jij te bieden hebben.

De taal is misschien anders, maar als het onderwerp/de producten verwant zijn zal Google dit opmerken.

Het is vanzelfsprekend dat jouw website zelf ook geoptimalizeerd moet zijn voor SEO, anders zullen mensen geen backlink deals met je willen sluiten. Hun zullen immers niks van jou terugkrijgen als jouw pagina geen SEO bevat, en dus geen bezoekers krijgt.