Hoe creëer ik een menu zoals in de volgende uitleg?

Ik wil een horizontale menu balk met submenus. Deze submenus moeten ipv verticaal, horizontaal in de rij onder verschijnen.

Het idee is dat ik de bovenste balk 4 productcategorieën worden. Waneer een van de 4 categorieën worden aangeklikt, dan verschijnen in de rij daaronder (welke standaard zwart is) de producten van die aangeklikte categorie.
Standaard, als je niks hebt aangeklikt, dan is de eerste categorie open.

Ik kan even helaas niet een voorbeeld vinden, maar ik weet wel dat het er is.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Ik gebruik Dreamweaver CS5

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Probeer Jquery eens. Die heeft goede menu's.
Zie bronnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://net.tutsplus.com/tutorials/javascript-ajax/a-different-top-navigation/ Deze is wat ik wil. Heb jij hier meer oplijkende tuts van?
Zou super zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm, ik kon zo snel niet zo een soort gelijke vinden maar hier zijn nog meer voorbeelden: http://webdesign14.com/45-jquery-menu-tutorials-plugins/ Verder als je zoekt op "Jquery menu" via google vind je ook een hoop links.
Is deze code iets?

ul#menu {
list-style: none;
width: 100px;
}

ul#menu li {
margin-top: none;
}

ul#menu li a {
color: red;
border: #000 solid 1px;
background: yellow;
display: block;
height: 100%;
width: 100%;
}

ul#menu li a:hover {
background: red;
color: black;
border: #000 solid 1px;
display: block;
}

Ik weet niet of het een goede code is, want ik gebruik geen horizontale submenu's, maar dropdownmenu's. Je kan beter gewoon even google-en en je hebt het antwoord binnen de kortste keren.