Is het mogelijk een bestand direct op twee locaties op te slaan?

Ik heb een belangrijk Excel bestand, dat ik dan ook geregeld opsla. Naast het opslaan op de interne harde schijf heb ik een USB in de computer zitten waar ik het ook op bewaar. Het is echter vrij onhandig om steeds 'Opslaan als...' te doen, het bestand op te zoeken en om het vervolgens te overschrijven op de andere locatie. Is het niet mogelijk om bij Crtl+S gewoon op beide locaties te saven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De mooiste oplossing is het opslaan op een raid 1 (mirror) harddisk set, dan heb je altijd 2 versies elk op een andere disk.

Toegevoegd na 1 uur:
Je kan het ook met een (dos)batch script.

Maak 2 batch bestanden aan:
Inhoud:

RCopyM.bat
-Begin---------
@echo off
RCopyS.bat OrgineelBestand.xls F:\CopyBestand.xls
-Einde---------

RCopyS.bat
-Begin---------
@echo off
:BEGIN

fc %1 %2 > nul
if errorlevel 1 goto EEN

:EIND
::Wacht lus
ping -n 5 127.0.0.1 >NUL
goto BEGIN
exit

:EEN
copy %1 %2 > nul
echo %1 naar %2 gekopieerd.
goto EIND
-Einde---------

Toegevoegd na 1 uur:
Pas de regel RCopyS.bat OrgineelBestand.xls F:\CopyBestand.xls aan, voor je eigen situatie.
Start daarna RCopyM.bat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw moeite.