Waarom werkt deze background-image niet in een div?

Ik doe z'n html cursus met css inbegrepen. Nu gaat dit erg
goed maar kom ik op het punt dat ik dus z'n image toe moet voegen.
Waarom werkt dit niet. Ik volg alle stappen van de cursus en toch werkt die niet.

Link van de pagina : www.hond.woelmuis.nl/index5bis3.html
Link van het plaatje : www.hond.woelmuis.nl/afbeeldingen/bg.jpg

Ook zonder een subdirectory werkt die niet. En met de hele link in de css ook niet. Ik ben al 2 dagen bezig met dit probleem maar kom er niet uit :P

Toegevoegd na 7 minuten:
De bedoeling is dat het plaatje in dat lichtblauwe vak word weergeven en herhaald. Dat hele vak moet bedekt zijn.

Link van cursus pdf : http://www.web-garden.be/cursushtml/hoofdstuk8.pdf

Toegevoegd na 18 uur:
Nog steeds niet gelukt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is de bedoeling dat dat plaatje op de achtergrond komt ? Wat is de code die je nu hebt ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de kleine toevoeging.
Heb je het plaatje (dus bg.jpg) wel online gezet , in de juiste map ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je mij misschien de code laten zien die er nu in je css staat ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je die niet in broncode zien :P Maar oké : Transitional//EN">

<br /> Mijn eerste webpagina<br />

Dit is een stukje tekst als illustratie bij mijn eerste
webpagina. Dit is een onderdeel van oefeningen betreffende
het gebruik van het div element.

Dit is een tweede stukje tekst als illustratie bij mijn
eerste webpagina. Dit is een onderdeel van oefeningen
betreffende het gebruik van meerdere div element.

testen van een geneste div

Antwoorden (2)

Het enige wat ik kan bedenken is dat er iets niet goed gaat met het linken, want als ik een andere link in de code zet werkt het uitstekend.
Ik weet dat je het al geprobeerd heb, maar als ik de volgende code gebruik werkt het bij mij wel :

#div1{
float:left;
background-color: #99FFFF;
background-image: url(http://www.hond.woelmuis.nl/afbeeldingen/bg.jpg);
background-repeat: repeat-x, repeat-y;
height:300px;
width:250px;
border-top:1px dotted #000099;
border-left:1px dotted #000099;
border-right:1px dotted #000099;}
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het ook in verschillende browsers proberen. Veel functies van HTML5 en CSS3 werken bijvoorbeeld niet in Internet Explorer maar wel in Google Chrome.