In Photoshop: typ je tekst en klik vervolgens in het zijpaneel 'layers' met de rechter muisknop op de laag. Kies voor 'select pixels', kopieer en plak (paste special: paste in place). Klik met de rechter muisknop op de nieuwe laag en herhaal 'select pixels'. Je kan de laag nu vullen met een patroon.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik bedoel: je kan de letters nu vullen met een patroon. Deze letters zijn nu voor Photoshop wel niet meer herkenbaar als letters, maar als een afbeelding. Je kan het lettertype dus niet meer wijzigen.

Een andere manier (geeft een mooier resultaat): maak een nieuwe laag boven de laag met tekst en vul die met een patroon. Ga naar het menu Layer en klik op 'create clipping mask'. De onderliggende letters worden nu gevuld met het patroon. Met deze methode kan je de tekst wel nog aanpassen.