Is het mogelijk om klanten de mogelijkheid te bieden om bestanden naar een ftp server te laten uploaden middels javascript of iets dergelijks?

Ik wil klanten de volgende mogelijkheid bieden;

- Zij gaan naar mijn website
- Op de website staat een uploadbox
- Klanten kunnen een betreffend bestand selecteren en uploaden
- De klant voert zijn/haar gebruikersnaam en wachtwoord in
- Dat bestand wordt dan via een ftp host opgeslagen op hen eigen account

Kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Bedoel je zoiets als Total Commander?

Op deze sites kun je er meer over lezen.
Het programma is gratis.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Total_Commander
http://www.total-commander.nl/wat-is-total-commander

Toegevoegd na 1 minuut:
Had dit antwoord eerder per ongeluk onder reacties geplaatst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je webserver deelt zijn bestandsysteem met je ftp toegang. Zo kun je ook voor je klanten een eigen folder aanmaken en a.d.h.v. hun login en php deze folder via je uploadbox benaderen.
Wil je een upload naar een externe ftp server (dus niet op je eigen webserver) dan wordt het een stuk moeilijker. Dan zou je de geuploade files kunnen overzetten naar de ftp server via een script of cronjob op je (unix/linux) webserver.
Ingeval je de klanten de mogelijkheid wilt geven hun bestanden ook weer te downloaden loop je met een externe ftpserver tegen authenticatie problemen aan, gezien je dan de klantenlogins op je webserver moet gaan synchroniseren met de ftpserver. Dat geldt natuurlijk niet als je bij dat laatste anonymous toegang gebruikt.