Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Is geen beschermd beroep, dus geen enkele, het enige wat je moet doen is duidelijk maken dat je het werk aankan. Heel veel webmasters zijn autodidact!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een IT-opleiding is wel een zeer handig papiertje om in je zak te hebben. Het is niet verplicht, als je autodidactisch bent kan het ook via die wijze. Maar ik denk wel dat men je sneller aannemen zal als je een papiertje hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goede webmaster moet tegenwoordig multidisciplinair zijn. Hij/zij moet naast een goede IT basis kennis over servers, server infra en server technologie, moet een webmaster ook goede kennis hebben over CSS & HTML & PHP & Flash etc. Een belangrijk plus punt is als de webmaster ook goede kennis heeft over SEO. Ik heb nog een link toegevoegd met interessante info...maar zoals je ziet is het vooral learning by doing ( :
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://glr.nl/opleidingen/mbo/studierichting/workflow-beheer-in-de-media/39

Voorheen heette deze opleiding Media technologie webmaster.

Je leert hier voornamelijk om systemen te beheren die betrekking hebben met het bieden van webapplicaties en websites.

De volgende pakketten zal je krijgen: Linux servers beheren, Windows servers beheren, C#/JAVA programmering, Media techniek en HTML/javascript/css scripting.

In mijn tijd kregen we JAVA als programmeer taal voor de 3 opleidingen in de Media technologie tak.
Dit is bij mijn laatste bezoek veranderd naar C#.

Toegevoegd na 1 minuut:
ASP kreeg je er ook bij :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding