Kun je een bericht versturen als onbekende afzender en hoe moet dat dan?

Ik heb gmail maar mijn naam staat in het email adres. Kan dat ook via een (tijdelijk) programma

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

De meest eenvoudige oplossing is een email versturen via de volgende link: http://anonymouse.org/anonemail.html
Bij de vorige genoemde oplossingen kun je meestal via het IP-nummer nog getraceerd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan je naam veranderen in je google account, maar dan zien mensen nog steeds je email adres. Als je dit ook wilt verbergen, kan je een anonieme mailer gebruiken. Hier kun je oom zelf een zogenaamde afzender opgeven waarvan het lijkt dat de email komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maak een tijdelijk ander mail account aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan heel eenvoudig. Het e-mailadres en de naam die op een bericht staan kun je vergelijken met het schrijven van de afzender op de enveloppe van een gewone brief. Je kunt er probleemloos iets anders op zetten.

Het makkelijkste is om Outlook of Windows Mail of Thunderbird of iets dergelijks te gebruiken. Maak hierin een account aan met een willekeurig e-mailadres dat niet naar jou te herleiden is. Ik vind b.obama@whitehouse.gov altijd wel grappig. Anders d.vader@deathstar.com of iets dergelijks. Wees gerust creatief.

Je kunt vervolgens ook zelf wel een naam kiezen enzo. Bij de POP of IMAP serverinstellingen hoef je niets in te vullen, immers je gaat nooit e-mail ontvangen. Als SMTP-server kies je de SMTP-server van je provider (kijk op: http://www.medid.eu/nl/smtp-servers-van-internet-providers/41)

Nu kun je mailtjes versturen vanaf je 'nieuwe' e-mailadres. Bedenk wel dat je geen antwoord zult krijgen, immers het retouradres is niet echt van jou.

Leuke voetnoot: de verzendtijd en -datum worden in ieder geval door outlook ook van jouw computer genomen. Dus pas gerust je datum wat aan. Kies bijvoorbeeld een datum in 2022 en het mailtje dat je verstuurd zal nog 10 jaar bovenaan in de mailbox staan van de ontvanger.
Kies een datum een paar dagen geleden en het zal net lijken alsof de ontvanger dat mailtje nooit gezien had.

Let op voor iedereen die denkt hiermee zijn of haar leraar een loer te draaien. Als je in de e-mail header kijkt is daarop de servertijd van de smtp-server te zien en daaraan kun je zien dat de datum en tijd niet kloppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let wel, het is dan geen "onbekend" bericht. Je IP-adres wordt dan alsnog meeverstuurd.
TOR Browser bundle downloader, dan een anoniem mail formulier zoeken, en als het even kan met je laptop bij MacDonalds of andere Wifi-spot..