Wat is de open source software om een social media platform te bouwen met ook blogging functionaliteit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Wordpress of Joomla zijn beiden open source pakketten waarmee je kunt bloggen.

Wordpress is meer op bloggen gericht terwijl Joomla veel meer andere functies ook heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cake PhP framework zou mijn aanbeveling zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met een "social media platform"? Het eerste waar ik dan aan denk is iets als Hyves, Facebook, etc. waar meerdere mensen een blog kunnen starten en dingen met elkaar kunnen delen, al dan niet op uitnodiging.

Als je gewoon een blog wilt starten, is er genoeg software. DasBlog is wel aardig, een open source .NET oplossing. Meeste mensen zullen naar PHP ofzo op zoek gaan omdat hosting daar veelal goedkoper voor is. Ook niet altijd. SoHosted heeft voor zeer weinig geld al een .NET oplossing
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk blog of website > wordpress
blog met meerdere gebruikers > wordpress of joomla
meer geavanceerde website/media integratie > wordpress
meer geavanceerde website/ betere beveiliging > drupal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou gaan voor Wordpress, maar je kan ook gewoon een Blogspot aanmaken via Google.