Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is tegenwoordig de meest gangbare programmeertaal voor websites waar een database achter hangt? Is dat nog steeds php?

Wil website maken, maar mijn kennis daarvan heb ik zo'n 10 jaar geleden opgedaan. Is er tegenwoordig een andere en betere taal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op Apache servers is de combinatie PHP en MySql nog steeds favoriet. Maar Microsoft heeft onder Windows de touwtjes ook stevig in handen met ASP.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Php i.c.m. Sql
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal nog steeds PHP (5.x op dit moment) met MySQL als database.

Webserver is vaak nog steeds Apache, maar Microsoft IIS server (Internet Information Server) is aardig aan het inhalen.

Daarbij heeft Microsoft ook hun ASPX (Dot Net) webmogelijkheden en daarmee kun je ook erg mooie dingen doen, gemaakt in C# of aanverwante talen die door Dotnet worden ondersteund.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ruby, groovy (java), python, zijn alternatieven. PHP is nog steeds redelijk gangbaar. Ik zou voor Python gaan, als je besluit dat het na 10 jaar tijd is voor iets nieuws. Met php is er inmiddels ook een groot cms gemaakt drupal, zou ik ook even bekijken.
(oh en client side: jquery).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel, het hangt ervan af wat je voor een site wil maken. Als je een simpele site wil maken zal ik gewoon met HTML en CSS beginnen. Als je voor wat uitgebreider gaat kan je voor PHP gaan of JavaScript.

Mvg, MrMorrie1
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding