Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik voorkomen dat mijn pdf bestanden in de browser van downloaders opent zonder ze zelf allemaal instellingen te laten wijzigen?

Ik maak zelf formulieren die bezoekers van mijn site dan kunnen invullen en afdrukken. Maar ik wil dat de pdf's worden opgeslagen bij het aanklikken van de download link, en niet dat deze opent in de browser.

Ik weet wel hoe ik dit voor mijzelf moet fixen maar ik wil mijn bezoekers dit niet allemaal laten hoeven doen. Het is niet denigrerend bedoeld maar ik heb een oudere doelgroep die daar niet veel kaas van heeft gegeten en die ik moeilijk kan uitleggen hoe ze dit in Adobe Reader moeten instellen.

Kortom, ik wil dat er bij het aanklikken van de download link meteen een optie wordt gegeven om het bestand op te slaan, of op zijn minst dat deze in Adobe Reader wordt geopend, en niet in de browser zelf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
892

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Daar zijn verschillende manieren voor (gevonden op een forum):

// met javascript functie dingetje
function saveFile (bestand)
{
document.execCommand('SaveAs',null,bestand.pdf);
}

// of met een button


// of met een -tag
Save
File
(Lees meer...)
rose
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding